Sunday, February 11, 2007

Barcelona og fast jobb

Hei og haa venner!

Er tilbake i fantastiske Ballina, hvor livet som arkeolog gaar sin vante gang. Graver naa min tiende fullacht siden jeg kom til dette prosjektet, og haaper aa snart finner noe annet enn kullhauger. Prosjektet er snart ferdig, og i loepet av den neste maaneden skal vi, av alle steder, tilbake til Carlow!!! Hadde kanskje haapet paa noe nytt og spennende, men det skal bli gerit a komme tilbake til en slitt stoerre by med utesteder som ikke er puber, butikker (gleder meg til aa ha tesco i naerheten igjen.) og ikke minst busser og tog!!! Naerhet til Dublin er jo heller ikke aa forakte.

Siden sist har jeg alstsaa prestert aa bli fast ansatt i Headland, og det er faktisk ikke saa rent lite skummelt. Det fine er at jeg naa kjoerer rundt i en veldig flott toyota jeep, og faar gratis husrom. Det skumle er foelelsen av aa vaere fanget paa denne rare lille oeya. Skulle jeg ikke ut i den store verden aa se meg om? Og naa skal jeg jammen tilbake til Carlow igjen! Faar se hvor lenge det varer. Men enn saa lenge nyter jeg gleden av aa kjoere jeep litt for mye til aa stikke med det foerste. Ryktene sier ogsaa at det nye prosjektet fort kan vise seg aa vaere ganske saa interresant, med noen mulige pene gravinger i sikte, saa jeg faar vente litt aa se hva som skjer.

Ellers har jeg ogsaa vaert en tur i Barcelona! Det er byen sin det. Jeg, Anna, Lotten og Dag tok oss en langhelg tur, og hadde tre dager med mye av den beste maten jeg noensinne har spist. Det tok sjelden mer enn en time eller to mellom hver gang vi satte oss ned for aa spise mer, og jeg er en stor fan av at man ikke spiser middag foer i 10-tiden paa kvelden. Det betyr at man faar presset inn en aldir saa liten for-middag saann i 6-7 tiden:-) Vi rotet oss paa et tidspunkt inn paa et enormt matmarked, og tilbragte en god stund med aa ete oss gjennom det, og der fant vi noen oster som jeg nesten fikk taarer i oeynene av aa spise:-)
Fikk ogsaa sett endel av husene til Gaudi, og det var helt utrolig. Har aldri sett noe lignende foer i det hele tatt. De ser ut som eventyrhus. Vanskelig aa forklare, folk faar dra selv. Skal prove aa legge ut noen bilder fra turen.

Haaper alle har det alldeles utmerket!! Kom gjerne paa besoek hit!



Dette var ikke barcelona (trykket litt feil), men La Hinch, ute paa kysten ikke langt fra der jeg bor. Veldig fint sted, folk surfer der.





Og dette er jeepen min faktisk. Fin ja? :)

Gir opp bildene fra barcelona for oeyeblikket, det tok altsaa sinnsykt lang tid aa faa til noe som helst her. Prover paa en bedre internettkafe naar jeg er i mer siviliserte stroek senere:)

1 comment:

Turid Brox Nilsen said...

Hei Torill! Grattis så meget med ny jeep! Men det der kan da knapt kalles en lovlig parkering? Vel, kanskje etter irsk standard. Og gratulerer med fast jobb også, forresten. Ikke ille :) Regner med at du savner Barrow Mills nr. 1 i Carlow veldig mye? Særlig det fine, grønne teppet vi hadde i taket på badet? Masse hilsner fra Oslos finansdistrikt ;)